29 października 2012

Sałatka z tuńczykiem i jajkiem

Bardzo dobra sałatka,
z mnóstwem witamin.
Ja użyłam sałaty rzymskiej,
ale oczywiście można ją zamienić na każdą inną.
Do tego pomidorki, jajko i tuńczyk.
I oczywiście własnoręcznie zrobiony sos winegret-
nie 'winigret' jak to mówi znana polska restEŁratorka.
Zamiast octu dodałam sok z cytryny,
a zamiast musztardy dijon musztardę bawarską,
która spisała się na medal.
Do sałatki można dodać oczywiście cebulę, paprykę,
co mamy pod ręką, do sosu można przecisnąć ząbek czosnku-
wszystko według gustu.
Ja zjadłam ją przed pracą,
więc wolałam ominąć te dwa składniki.
Sałatka jest syta, cieszy oko i podniebienie.
Polecam na śniadanie czy szybki obiad.



Składniki:
(na 1 osobę)
  • 3 liście sałaty rzymskiej
  • 1 jajko
  • 2 pomidorki
  • 2 łyżki tuńczyka w zalewie
  • 2- 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól& pieprz

Sałatę i pomidorki myjemy i kroimy
(bądź sałatę rwiemy) na mniejsze części.
Jajko gotujemy na twardo ok. 8 minut od momentu
zagotowania się wody i kroimy w cząstki.
Sos:
Musztardę, oliwę i wyciśnięty sok z cytryny dokładnie mieszamy
i doprawiamy szczyptą soli i pieprzu.
Na sałacie układamy pomidorki, jajko i
tuńczyka, polewamy sosem i gotowe.


1 komentarz:

  1. O tak, czosnek jest dosc klopotliwy towarzysko ;) A salatka zapowiada sie naprawde smacznie!

    OdpowiedzUsuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...