21 lipca 2013

Mezzi Rigatoni z cukinią, bakłażanem, brokułem i kurczakiem

I znowuuu pasta ;-)
Tym razem dorwałam zarąbiaszczy makaron Mezzi Rigatoni.
Jak go zobaczyłam
to od razu wpakowałam go do koszyka.
Makaron podałam z cukinią, moim ulubionym bakłażanem,
brokułem i kurczakiem.
Całość oczywiście świetnie komponuje się z sosem pomidorowym.
Danie można zrobić bez kurczaka-
zawsze to jakaś alternatywa na obiad dla wegetarian.
To wszystko naprawdę świetnie razem smakuje.
Ja dałam pomidory z puszki,
ale to wynika tylko z mojego czystego lenistwa.
Proponuję więc dodać 1 kg pomidorów,
oczywiście wcześniej sparzonych, obranych i pokrojonych.
Fajny obiad na lato, nie przytłacza, nie ciąży później na żołądku.
W sumie to same pyszne warzywka i kurczak.
Polecam, bo naprawdę warto.



 

Składniki:
  • makaron Mezzi Rigatoni
  • 2 puszki pomidorów
  • 1 duża cebula
  • 1/2 brokuła
  • 1 bakłażan
  • 1 cukinia
  • 1 łyżka ziół prowansalskich
  • 2 łyżki oleju
  • sół i pieprz

Makaron gotujemy al dente wg przepisu na opakowaniu.
W garnku na oleju podsmażamy pokrojoną w piórka cebulę,
następnie dodajemy pokrojonego w spore kawałki kurczaka.
Jak kurcze zrobi się białe dodajemy pomidory i dusimy sos przez ok. 20 minut.
Brokuła gotujemy przez 5 min od momentu zawrzenia wody, odcedzamy.
Bakłażana i cukinię myjemy i kroimy w kostkę.
Jakieś 5 minut przed końcem gotowania
dodajemy brokuła, cukinię, bakłażana i zioła.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Podajemy z makaronem, można posypać żółtym serem.


1 komentarz:

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...