12 marca 2014

Sałatka z grillowanym kurczakiem i jajkiem

Dzisiaj naszło mnie na sałatkę, to wszystko chyba spowodowane
jest tą piękną pogodą, która nam towarzyszy od dłuższego już czasu.
Wczoraj kupiłam piersi z kurczaka z myślą o rzuceniu ich na patelnię grillową i
skonsumowania w jakimś miłym towarzystwie.
Miłe towarzystwo okazało się bardzo miłe, bo sałatka jest naprawdę rewelacyjna.
Proste składniki sałatka, pomidor, jajka ugotowane na pół twardo z idealnym żółtkiem,
choć i tak mogłoby być ciut mniej ugotowane, ja nie mam żadnych obiekcji przed surowizną.
Do rzeczy, sałatkę polałam bardzo prostym sosem, który jest naprawdę pyszny.
Delikatny smak cytryny, ostra musztarda, trochę cukru i olej.
Zwykle te składniki w domu mamy, a sos można użyć niemalże do każdej sałatki.
Do rzeczy, bo się rozgadałam, a za 10 minut wychodzę do pracy!
Sałatka pyszna, kurczak soczysty, mięciutkie jajko i chrupiąca sałata z pomidorem.
To wszystko polane gęstym sosem, miałam zabrać do pracy, ale 3/4 jest już w brzusiu.
No trudno... Będę musiała z tym żyć.
Miłego dnia!






Składnik:
  • 1/2 główki sałaty
  • 1 pierś z kurczaka
  • 1 pomidor
  • 2 jajka- gotujemy je 10 min od zimnej wody
  • szczypiorek
  • mielona słodka papryka
  • sól i pieprz 
SOS:
  • sok z połówki cytryny
  • 1 czubata łyżeczka ostrej musztardy
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 2 razy więcej oleju niż soku z cytryny




Wszystko dokładnie myjemy, sałatę rwiemy na kawałki, pomidora kroimy w talarki,
kurczaka oprószamy papryką, solą i pieprzem z każdej strony i
grillujemy na patelni grillowej bez dodatku tłuszczu.
Sałatę, pokrojony szczypiorek, kawałki zgrillowanego kurczaka pomidora i
pokrojone jajka układamy na talerzu, czy w pojemniku, który chcemy zabrać do pracy.
Składniki na sos mieszamy ze sobą w jakimś słoiczku i polewamy nim sałatkę.
Doprawiamy delikatnie solą i pieprzem.
















3 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie. Już nie mogę się doczekać prawdziwego grillowania na świeżym powietrzu, a później zajadania takich smakowitości!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jajko na miękko nie wygląda zbyt apetycznie, poza tym ok.

    OdpowiedzUsuń

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...