18 listopada 2012

Cevapcici- kebab na patyku

Kebaby zwykle kojarzą nam się z
kawałkami pociętego mięsa w bułce czy picie.
Ja dzisiaj zrobiłam go w trochę innej formie.
Użyłam mięsa wieprzowego,
bo takie tylko miałam i wyszło pysznie-
więc pełna dowolność.
Mięso oczywiście proponuję dać wołowe czy baranie.
Kebaba doprawiłam czosnkiem, chili, cebulą i ziołami.
Jest w smaku wyrazisty i dosyć ostry,
więc jeśli lubicie łagodniejsze smaki
to proponuję zmniejszyć ilość chili.
Polecam podawać z frytkami czy jakąś sałatką,
można go polać także sosem np. czosnkowym.=
Dodałam jeszcze kukurydzę,
bo mi zalegała w lodówce-
nie jest ona konieczna.







Składniki:
  • 20-30 dkg mięsa mielonego
  • 1/2 małej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 1-1,5 cm papryczki chili- może być suszona
  • 2 łyżki odsączonej kukurydzy
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • pieprz
  • dodatkowo: patyczki do szaszłyków

Cebulę, czosnek i chili drobno siekamy,
razem z kukurydzą dodajemy do mięsa.
Doprawiamy solą i pieprzem,
dodajemy bułkę tartą i dokładnie mieszamy.
Na każdy patyczek nakładamy
porcję mięsa i delikatnie ugniatamy.
Smażymy na patelni na małym ogniu bez dodatku tłuszczu,
do momentu aż mięso ze środka będzie już gotowe.


1 komentarz:

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...