21 kwietnia 2012

Pizza z suszonymi pomidorami i mozzarellą

Pizza, mój włoski przysmak numer dwa,
numer jeden to oczywiście makarony.
Dzisiaj naszło mnie na coś pysznego, sytego, włoskiego.
Ja oczywiści pomyślałam o makaronie...
ale niestety tylko ja mam ochotę na pasty zawsze,
wszystkie i wszędzie...
No więc wybór padł na pizzę-
w iście włoskim stylu: sos pomidorowy,
suszone pomidory i mozzarella.
Muszę przyznać, że roboty mało a
jest naprawdę pyszna!
Można sypnąć też troszkę listków bazylii.







Składniki:
  •  sos do pizzy
  • 500 g. mąki pszennej
  • 50 g. drożdży świeżych
  • ok. 300 ml wody
  • 2 łyżki oleju
  • sól
  • cukier
  • 10 szt. pomidorów suszonych z oliwy
  • 2 op. mozzarelli

Drożdże rozpuszczamy w 200 ml. ciepłej wody, 
dodajemy łyżeczkę cukru i mieszamy. 
Mąkę mieszamy z łyżeczką soli, 
dodajemy rozpuszczone drożdże, olej i resztę wody. 
W razie czego zawsze można dodać 
trochę więcej mąki lub dolać odrobinę więcej wody. 
Wszystko dokładnie mieszamy, wyrabiamy ciasto i 
zostawiamy do wyrośnięcia na ok. pół godzinki. 
Pomidorki i mozzarellę kroimy w paseczki.
Po upłynięciu czasu ciasto wyciągamy, 
chwilę wyrabiamy i nadajemy mu kształt naszej przyszłej pizzy. 
Placek polewamy obficie sosem 
(zostawiając ok. 1cm odstępu od krawędzi), 
posypujemy pomidorami i układamy ser.
Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika 
na ok. 200-220 stopni i pieczemy 10-15 min. 
w zależności od piekarnika.


Z tej ilości składników wyjdą 2-3 pizze.


6 komentarzy:

Skrobnij coś, nie wstydź się ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...